Heb je een vraag of opmerking over een product van Vaillant? Op deze pagina vind je een overzicht van al onze contactgegevens en de meest gestelde vragen.
Storing of onderhoud nodig? Neem in dit geval contact op met de installateur van het product. De klantenservice van Vaillant kan je in dit geval niet direct helpen, doordat probleemoplossingen verlopen via onze Installatiepartners die de producten installeren.
Voor algemene vragen aan de klantenservice van Vaillant kan je ons bereiken via het contactformulier. Bekijk eerst de veelgestelde vragen in het overzicht hieronder.
Voor onderhoud of reparatie kun je contact opnemen met de installateur die jouw systeem heeft geïnstalleerd of met een installateur bij jou in de buurt.
Bij Vaillant streven we ernaar om elke dag weer de beste dienstverlening en producten aan te bieden. Vul voor feedback of klachten ons formulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Vaillant biedt verschillende soorten warmtepompen aan die het mogelijk maken om energiezuinig te verwarmen en te koelen. Voor directe ondersteuning bij problemen neem je contact op met de installateur van de warmtepomp. In het overzicht hieronder zijn de meest gestelde vragen over de warmtepompen van Vaillant te vinden. Geen antwoord gevonden op je vraag? Bekijk dan alle informatie over de Vaillant warmtepompen of contacteer een Installatiepartner.
Veelgestelde vragen over warmtepompen
Komen de warmtepompen van Vaillant in aanmerking voor subsidie?
De warmtepompen van Vaillant komen in aanmerking voor de ISDE-subsidies. Sterker nog, al onze lucht-water warmtepompen hebben een energielabel van A+++ en komen dus ook in aanmerking voor de aanvullende bonus. Bekijk alle informatie over de warmtepomp subsidies voor een overzicht van de voorwaarden of de indicatie van de ISDE-subsidiebedragen.
Wat zijn de specificaties van een Vaillant warmtepomp?
De specificaties van onze warmtepompen verschillen per type warmtepomp en model. Bekijk alle Vaillant warmtepompen, klik op “meer informatie” en ga naar specificaties. Om meer informatie te ontvangen over de specificaties of de comptabiliteit met een bestaand systeem adviseren we om met een Vaillant Installatiepartner contact op te nemen.
Wat doen als mijn warmtepomp niet goed verwarmd?
Ga allereerst na of de warmtepomp nog werkt en de zekeringen niet zijn gesprongen. Bekijk daarnaast ook of de thermostaat goed is ingesteld, er geen vuil rond de buitenunit ligt en of de ventilator goed draait. Met de myVAILLANT app kun je tevens controleren wat de huidige status is van je verwarmingssysteem. Neem bij aanhoudende problemen contact op met de installateur van de warmtepomp. Mogelijk kan deze op afstand uitlezen of er een probleem met het systeem is.
Kan mijn Vaillant warmtepomp tegen vriesweer?
Al onze producten worden uitvoerig getest in ons eigen testcentrum in Duitsland. Een van de ruim 300 testen die een warmtepomp tijdens het ontwikkelingsproces ondergaat, is de functionaliteit onder verschillende klimaatomstandigheden. In de klimaatkamers worden temperaturen van -25 tot +48 graden Celsius gesimuleerd. Ook bij vrieskou functioneert de warmtepomp dus zoals je gewend bent. Neem bij problemen contact op met een Installatiepartner.
Het kan zijn dat er op koude dagen waterdamp uit de warmtepomp komt. Dit is normaal als de ontdooicyclus wordt ingeschakeld. Als er ijsvorming aan de achterzijde van de warmtepomp ophoopt, zal automatisch de ontdooimodus worden ingeschakeld. Deze cyclus duurt een paar minuten en kan waterdamp veroorzaken.
Hoe warm water temperatuur Vaillant warmtepomp aanpassen?
Bij de installatie van de warmtepomp zal de installateur de temperatuur voor het warm water instellen om de prestaties te optimaliseren. We raden aan om het warmste water tussen 12:00 en 14:00 uur in te stellen, aangezien dit normaalgesproken het warmste deel van de dag is. Als je denkt dat er wijzigingen nodig zijn in de instellingen, zal je rechtstreeks contact op moeten nemen met de installateur.
Vaillant biedt verschillende soorten cv-ketels aan, zoals hr-ketels, vr-ketels of volledig elektrische ketels. Voor directe ondersteuning bij problemen neem je contact op met de installateur van de cv-ketel. In het overzicht hieronder zijn de meest gestelde vragen over de cv-ketels van Vaillant te vinden. Geen antwoord gevonden op je vraag? Bekijk dan alle informatie over de Vaillant ketels en geysers of contacteer een Installatiepartner.
Veelgestelde vragen over cv-ketels
Wanneer radiatoren ontluchten?
Als de radiatoren niet goed warm worden, kan het zijn dat je deze moet ontluchten. Dit is vooral het geval als je merkt dat de radiatoren niet meer gelijkmatig warm worden of als je een borrelend geluid hoort. Ontlucht de verwarming alleen als deze koud is. Bekijk onze gids over de verwarming ontluchten voor alle informatie.
Hoe hoog moet de druk van een Vaillant cv-ketel zijn?
Op de display van de cv-ketel kun je de waterdruk aflezen. Idealiter moet de waterdruk tussen 1,5 en 2,0 bar liggen. Als de waterdruk hieronder ligt, zal je het water moeten bijvullen. Bekijk onze gids over de verwarming bijvullen voor meer informatie
Met de myVAILLANT app kan je verschillende gegevens van je verwarmingssysteem inzien en met de slimme functies optimaliseer je het verbruik gemakkelijk. In het overzicht hieronder zijn de meest gestelde vragen over de myVAILLANT app te vinden. Geen antwoord gevonden op je vraag? Bekijk dan alle informatie op de myVAILLANT app pagina.
Veelgestelde vragen over de myVAILLANT app
Hoe verbind ik de myVAILLANT Connect internetmodule (gateway) aan mijn WiFi-netwerk?
Ik heb problemen bij het verbinden van de internetmodule/gateway aan het internet, wat kan ik doen om dit te verhelpen?
Voor een goede werking van de myVAILLANT Connect internetmodule moeten de instellingen in de internetrouter thuis goed staan. Controleer de volgende instellingen in je eigen internetrouter. Raadpleeg hiervoor de handleiding van je eigen internetrouter of neem contact op met je internetprovider voor hulp bij de juiste instellingen.
Er is een stabiele internetverbinding nodig op de plek waar de internetmodule/gateway staat; de myVAILLANT Connect internetmodule mag niet te ver van de thuis router af staan.
De WiFi router moet moet ingesteld staan op gebruik van de 2.4GHz frequentieband.
Dynamische IP-adressering (DHCP) moet aan staan.
Zorg ervoor dat Wi-Fi encryptie aan staat en dat WPA2/PSK en/of WPA3-Personal is geselecteerd.
Zorg ervoor dat de standaardpoorten open staan voor communicatie met de myVAILLANT Connect internetmodule (poort 80, 123, 443)."
Tijdens het aanmaken van een account in de myVAILLANT app wordt de postcode niet geaccepteerd
Vaillant houd de standaard notatie voor postcodes aan. Voorbeeld: 1234 AB. Houd rekening met de spatie en de hoofdlettergevoeligheid.
Ik krijg een foutcode van mijn toestel in de app.
Het kan zijn dat er een storing in het toestel is opgetreden, neem hiervoor contact op met je installateur.